Fasaner och harar

Till min förvåning frågade gubben mig om jag tycker om fasan.

17 år sedan jag åt en fasan och just på Snogeholms slott. Det är många år sedan.

Igår kväll kom min sambos bror hem med 6 fasaner och 4 harar.
Vi höll på en hel del igår och flå harar och skålla fasaner.
Jag höll mig gärna i bakgrunden, klarar inte sånt.
Rensa en död fisk är inga problem men däggdjur, åh nej där går nog gränsen. Lukten!!!

fasan
 
Ett måste som jag sparar är dessa fina stjärtfjädrar. Man minns när man var liten så plockade man dessa guld värda fina fjädrar. Nu har man ett helt fång av bukett av fjädrar.

Hararna fick gubben min ta hand om där i garaget, klarar inte att stå o titta hur han flår och rensar hararna..

Nu så får man leta efter fina recept och prova mig o tillaga dessa fina djur.

Pussen

Kommentarer
Postat av: nettan

det skuille jag inte ens klara av oxå.. hellre en fisk.. PUSS

2011-01-27 @ 09:16:15
Postat av: Camilla

Hej va kul att du gillar min blogg, blir så glad.

Jag hade faktiskt tänkt måla ramarna svarta och sen göra en ramvägg. Alltså bara använda ramarna o inte glaset. Sen har jag några rådjurshorn som är efter min sambos morfar som jag ska använda. När det går o spraymåla så ska jag visa allt på bloggen :)



Vilket supersnyggt badrum ni fick då!!! Precis som vårat lilla men de rustade ägarna innan oss. Så det får väl vara men jag VILL HA ett svart/vitt badrum o inte beige/guld som nu, uuurrkkk!!

Ha de gott

Kram Camilla

2011-01-28 @ 13:37:20
URL: http://www.vitahuset28.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Ojoj.. Vilken karl du har.

Spännande.. Jag tror inte jag har ätit en fasan och hare, trots det kryllar av dem här..Dock levande! :)

2011-01-29 @ 16:43:46
URL: http://familjengranstrom.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ulrika... Det borde du nu göra om du bor på landet. Fyll boxen med sånt nu.

2011-01-29 @ 20:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0