Välkomnande vårtrappa

Man glädjs av det varmare vädret med dess sköna solstrålar som gör en glad i hjärta och sinne.
 Vårens härliga blomst blommar sakta fram och så klart min trappa hemma måste kännas välkomnande både för mig och även för oväntat besök.

 Då bjuds det på varmt kaffe med hembakta kanelbullar.
Vem vill göra denna glädjen?

Efter arbetet körde man om till blomsterhandeln och köpte hem lite blommor & lökväxter, då solen gjorde mig extra glad och att jag ville få min trappa härlig i vårens glada färger.

 I dessa stilrena zink-krukor har jag i pärlhyacint, minipåsklilja & penseer, dessutom murgröna.

                                   


Denna kokkärl (måste det väl vara?) har jag pärlhyacint och mini penseér och björkris, det ser ut som ett fågelbo.
Jag ska försöka hitta lite ägg som tål att stå ute, så lägger jag några st i detta lilla björkris-boet.


Jag fotar bara krukorna, för bakgrunden ser för j-ligt ut, då vi sågat ner stora buskar, så bara stubbar och jord tittar fram och en stor hög bråte från hallen vi rev.
Till helgen månne vi kanske slänga skiten på tippen och till sommaren så är stubbar och jord klädd med gräsmatta.
Allt går inte göra på en gång, utan man tar det som hinns med.

Pussen

Kommentarer
Postat av: lena lindberg

Verkligen vår fräscht på trappan.Vi kanske tar dig på orden och blir oväntat besök, gott med kaffe och bullar,man vet aldrig hi hi.Kramen.

2011-03-27 @ 11:20:51
Postat av: Mimmi

Tjo ho!

VIlken härlig trapp!

Gav mig dock total ångest!!!

Penseérna står i sina lådor å på trappen har jag ff en gran!!!!

Herregud! NU måste jag ta tag i våren!



Vad jag gillar dina ♥ så fina!

Å lapptäcket var så najs!

Tror att du skulle få ihop en Tilda i ett nafs =))



Önskar dig en fin dag i SOLEN!

Kraaaam Mimmi

2011-03-30 @ 08:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0