Tar mig var dag i snöns spår.

Var dag e det snö. Snön ligger kvar och glädjs och retar oss folket. Vi tröttnar med tiden, snön förändras i färg och nästa dag faller snön på o vitt ligger det ett täcke igen.

Plusgrader, vi hoppas snön töar, men dock kyler till o med skor vi glider och däck vi far och ratttar till oss rätt på banan..

Nu önskar jag att skåne, speciellt skåne får lite mer plusgrader så snön lägger sig och grundvattnet stiger... våren tittar fram sakta sakta med sina vårblomster i alla härliga färger.
Inga sådana vårblomster som odlas fram för att lura våra ögon. Industrii...

Var dag på jobbet får jag kravla mig i snön, blöta kängor får man, in snabbt o av med de, plocka ut snön som fastnat innanför byxorna. . Kallt, blött.
snön på jobbet
Så här ser det ut på jobbet var dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0