Ett projekt kan ta sin tid....

Tiden går, dammet lägger sig på den gamla heltäckningsmattan som låg under tarkett-golvet som vi rev upp förra veckan.

Spacklat och slipat, ska åter spacklas en gång till för få den släta ytan till tapetsering och målning.
Golvet ska läggas i både klinkers och ek.

Jag längtar till att få inreda, vitt o vitt o åter vitt. Jag som är i källaren då o då o målar lite möbler i vitt.

Gubben min som äntligen höll med mig på 2 tapetprover, vilket ledde till den andra som kommer bli dö-snyggt.

Ni längtar väl till att få se resultatet?

Än så länge ser det ut så här:
garderoben rev vi ut.
 Här ser ni hur väggen försvinner


Väggen borta och så ser det ut för närvarande.

Denna vägg ni ser ska målas och sättas upp en hatthylla som jag gillade i en affär, tror det var Hoffs möbler.
Väggen målas för all smuts från skor o jackor som kommer hängas upp o ställas på skoställ.
Denna golvdelen ni ser ska klinkas i mörkgrå variant.
Andra väggar ska tapetseras och inredas i vitt.
Ytterdörren byter vi ut till sommar.

Förhoppningsvid slutet av nästa vecka så har det mesta kunnat avklarats.
Vi får se. Hoppet finns..

Pussen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0