2000 talets folk klarar inte av

Nutidens folk i detta 2000 talet.

Alltså VI, varför klarar inte vi detta som vi inte är vana vid.

Självfallet hör vinter-tid till med snö, is. Skyll inte detta på global uppvärmning som media, folket kallar det för.

Detta är VERKLIGHETEN! Så har vi det på vintern..

Det är vi som har gjort att vi är bortskämda, vi lever i lyx. Allt ska vara "Rent" så att säga inget på vägarna, trottoarna, järnvägen. Det finns inga hinder. Allt är inte perfekt med barskrapad mark.

Klä er ordentligt, rusta bilarna, kör med försiktighet. ha gärna skyffel med er. Ha tåls när ni åker kollektiv.
Självklart så är vi anpassningsbara o kan hjälpas åt om det förstås krisar för andra som har det besvärligare.
Inte de som klär sig i klackat o filar naglarna eller liknande. Försjutton.. LEV!
Skyll inte på att det är kallt. Det är vinter.

Precis som jag minns det när jag var liten.
Jag är liten igen och glädjs åt detta fina vintertid som nu kommen med vit snö som får mig att le o minnas min barndom, med skidor, skridsko äventyr, varm choklad i ryggsäcken och pinnbrödsdeg i plaspåse.
Tänder en brasa o grillar pinnbröd och dricker varm choklad efter en äventyr i vinterlandskapet.

                                          TACK MAMMA OCH PAPPA OCH LILLA-SYSTER 
                                                 att ni lärde oss leva och njuta av

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0